Квілінг - дуже цікава та доступна техніка, яка може використовуватись у будь якій сфері творчої діяльності людини. Вироби в стилі квілінгу можуть служити як: окремі експонати, елементи оздоблення, прикраси, іграшки, сувеніри і т.п. Безсумнівним залишається факт, що квілінг не тільки цікавий, а ще й має неабияке значення для розвитку творчих здібностей особистості.
Слід відмітити основні навчальні функції техніки квілінгу:
1. Пізнавальна – дає змогу учням отримувати нові знання, отримувати нові практичні вміння та навички.
2. Виховна – сприяє формуванню вміння раціонально використовувати час та матеріали для виконання робіт.
3. Розвивальна – формує творче мислення, вміння міркувати, робити розрахунки, ескізи, викликає інтерес і потребу в інших знаннях та вміннях.
4. Евристична – дає змогу самостійно творити, використовувати нові техніки та способи виготовлення виробів, оволодівати новими прийомами діяльності.
Не зайвим буде вказати на велике значення техніки квілінгу як дидактичного засобу навчання у гуртку, що:
· розвиває моторику рук
· розвиває сприйняття, почуття
· розвиває естетичний смак
· розвиває спостережливість, увагу, уяву
· сприяє розвитку всіх розумових процесів
· ініціює творче мислення, фантазію
· підвищує рівень художньо-естетичного сприймання
· збагачує життєвий та художній досвід, емоційну сферу
· сприяє ознайомленню з довкіллям, новими матеріалами,
інструментами
· сприяє опануванню різних типів практичної роботи
· розвиває здатність правильно складати план виконання робіт,
особливо при виготовленні великих форм
· стимулює пошукову діяльність, здатність виконувати завдання
різними способами.
Отже, навчання техніці квілінг в навчальному процесі позашкільного закладу дозволяє формувати компетентність вихованця.
1.Пізнавальна: оволодіння знаннями про папір, його виробництво,
види, властивості, способи конструювання з паперу;
2. Практична: формування вмінь і навичок роботи з папером; виготовлення виробів у різних техніках, застосування основних прийомів роботи;
3. Творча: формування творчої особистості, емоційний, фізичний та інтелектуальний розвиток; задоволення потреби особистості у творчій самореалізації;
4. Соціальна: виховання культури праці; формування дружніх стосунків у колективі; відчуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги.
Вивчення курсу квілінгу за даною програмою тісно пов’язане з такими курсами як оригамі, паперопластика, витинанка, паперова аплікація, моделювання виробів з паперу.
Мета курсу не просто навчити гуртківців виготовляти картинки, панно та декоративні вироби і сувеніри, а й показати дітям їх творчі можливості, стимулювати їх до власної творчої діяльності до самовираження та самовдосконалення.
|